4th Short Audio Drama Competition

[German version]

Since 2020, Hörspielsommer e. V. has been organising a Short Audio Play Competition to accompany the festival. The competition is aimed at all friends of quick listening pleasures: you can submit your plays via our entry form until 1st February 2023.

There is no age limit for participants. Audio pieces (including radio plays, sound collages or features) with a length of up to 3 minutes can be submitted. They can be freely themed.

As part of Germany’s largest audio drama festival, the 21st Leipziger Hörspielsommer, a selection of the best entries will be presented to the public in July 2023. The audience will choose three winners during the festival.

On the weekend of the competition, a breakfast will be organised for all participants to get to know each other and exchange ideas. The Hörspielsommer e. V. would like to offer unknown, semi-professional and professional audio play authors, directors and producers a platform to present their work and thus promote the diversity and vitality of the radio play landscape.

You can find further information on submission in our terms and conditions.

The deadline for the 4th Short Audio Play Competition is 1 February 2023. We thank you for all submissions!

If you have any questions or problems, please send an email to: kurzhoerspielwettbewerb@hoerspielsommer.de

4th Short Radio Play Competition 2023

• Einreichungsformular 4. Kurzhörspielwettbewerb

• (Titel, Produktionsjahr, produziert/veröffentlicht von...)
  • Details zum eingesandten Hörspiel

• Please enter a number from 1 to 180.
    180 sec max!
  • Please enter a number from 1970 to 2023.
  • wird ggf. als Ankündigungstext im Programmheft verwendet
  • Titel des StücksKomponist:in / Textdichter:inSpieldauer (min.+sek.)Hintergrund-Musik*GEMA-gelistet**
    Neue Zeile hinzufügen
    Um uns hinsichtlich der Verwendung gebührenpflichtiger Musik bei der GEMA absichern zu können, müssen wir seit 2015 eine vollständige Liste aller Musikstücke, die im Beitrag vorkommen, einfordern. Diese Liste ist nicht zuletzt dafür entscheidend, ob ein Stück auf der Hörspielsommer-CD publiziert werden kann oder nicht. Die Verwendung GEMA-pflichtiger Musik schließt im Übrigen die Teilnahme am Wettbewerb sowie die Präsentation des Beitrags auf dem Festival nicht aus. Wir bitten Dich daher, hier alle Musikstücke aufzulisten, die in Deinem Beitrag vorkommen, auch wenn Du die Musik selbst komponiert und eingespielt hast. Vielen Dank!

Hinweise zur Nutzung GEMA-pflichtiger Musik findet ihr unter: https://www.gema.de/musiknutzer/

* hier bitte ankreuzen, wenn das Musikstück (ein Ausschnitt davon) als Hintergrundmusik läuft und von anderen Geräuschen oder Stimmen überdeckt wird
    ** hier bitte ankreuzen, wenn Komponist_in und/oder Textdichter_in des Stücks GEMA-Mitglieder sind – dabei ist unwesentlich, ob das konkrete Musikstück gelistet ist

• Und zu guter Letzt: Deine Einreichung

• Akzeptierte Datentypen: mp3.
    Lade hier die Audio-Datei des eingereichten Hörspiels hoch (.mp3, min. 192kbit/s)
  • (falls mit dem Upload etwas nicht klappt, dann hinterlasse uns hier einen Download-Link (Dropbox, WeTransfer etc.))
  • Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.